سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بر دشمنت دست یافتى بخشیدن او را سپاس دست یافتن بر وى ساز . [نهج البلاغه]

سفر

ارسال‌کننده : شمیم یاس در : 89/11/23 2:8 صبح

 

شمارش معکوس رو شروع کردم. اما نه. نمیگم اعداد رو .

چند روزیه که دارم با دلم حرف میزنم و راضیش میکنم . آخه دلم باید همراهیم کنه. اما دلم که جامونده بود ..............




کلمات کلیدی :

آهزاده های ژارسی فرت

ارسال‌کننده : یوسف زهرا در : 89/11/3 5:8 صبح

 

شاهزاده های پارسی فرت !

از همان روزی که این لقب بر روی تیم ملی گذاشته شد ، بحثهای گوناگونی حول و حوش آن در فضای سایبری و در سطح جامعه شکل گرفت . عده ای خود را وارث بر حق کوروش خیالی دانسته و از حسن انتخاب چنین لقبی  استقبال کردند .بیشتر این افراد در فضای سایبری فعالیت کرده و اکثرا از اپوزیسیون خارج کشور بودند. حال یه سوال : چرا این افراد که در اپوزیسیون سایبری نقش عمده ای دارند با انتخاب چنین لقبی برای تیم ملی از شوی مسولین حکومتی استقبال کردند ؟ جواب ساده است . اینها سیاه لشگری بیش نیستند و از اعضای حزب باد ... یعنی هر طرف بوزد ، آن طرف می روند . هر طرف به ظاهر افتخاری نصیبشان کنند ، آن طرف خواهند بود . این افراد بیشتر جاهلینی هستند که از کمی سواد و بینش فرهنگی و سیاسی رنج می برند. همیشه منتظرند کسی ، یا بهتر بگویم  بتی که هر از چند وقت می سازند و بعد چندی سال می شکنند ،  برایشان دیکته ای مرحمت کند و ایشان مشق اپوزیسیونی بکنند .اینها غافلند از تاریخی که اجنبی ها برایشان ساخته اند . آریایی ، کوروش بزرگ ، ووو ،  ساخته و پرداخته اذهان بیمار امثال فرای و اشمیت یهودی تبار است  که خریدارانی ابله تر از خود دارند .

در سوی دیگر این بازی ، افرادی هستند که در داخل همین نظام توتالیتر ، انحصار طلب ، اقدام به فرافکنی نموده  و با استفاده از ابزاری قوی به نام تعهد به سم پاشی در فضای جامعه می پردازند .اربابان پشت پرده ، که هیچگاه نامشان فاش نمی شود ، در همه جا نفوذ داشته و به اجرای نیات پلید خود می پردازند . من جمله صدا و سیما . فکر نمیکنم امثال جواد خیابانی عقلش برسد که با کلمات بازی کند ، به جای شاهزاده از شیران یا کلمات دیگر استفاده کند .بعبارتی ایشان دیکته ای را هنگام گزارش مسابقات دریافت میکنند که باید در لابلای گزارش خود از اینها استفاده کنند .اما جایی می رسد که دیگر امثال خیابانیها نمی توانند از لفظ فارسی یا پارسی اثتفاده کنند ، مثل همون گل کریم انصاری فرد ترک به کره شمالی ، آنجا دیگر بر خلاف میل اربابان خود و جلوگیری از لوس نشدن گزارش ، از لفظ مردی از خطه آذربایجان استفاده می کنند. بهر حال ایشان را به قول معروف حرجی نیست ( درست گفتم ؟)

 اما این افراد دارای تعهد درداخل نظام از پشتوانه ای قوی برخوردارند . پشتوانه ای که بواسطه آن ، سیستم فارسیزه کردن ایران را در سر می پرورانند .و برای نیل به این هدف ، از هیچ ابزاری دریغ نمی ورزند . برای مثال کاریکاتوری در روزنامه جیره خوار بیت المال ، رشد شیخ الاسلامی ها در دانشگاهها ، تحقیر هویت مردم غیر فارس ایران در صدا و سیما ، و اخیرا هم تحقیر ملیتها در ورزشگاهها .

فقط اینکه اینها با چه نیتی افکار شوم امثال اشمیت و فرای را تبلیغ می کنند ، الله اعلم ! افرادی که غالبا از اساتید دانشگاهی بوده و یا پست های مهم و کلیدی مملکت دستشان است .

و اما این لفظ شاهزاده های فارسی، آخرین تیری بود که به سنگ خورد ( البته فکر نمیکنم آخرین باشد ) اینجاست که یاد این آیه شریف می افتم : و مکرو و مکر الله ، والله خیر الماکرین . 

فکر می کردند که اگر ایران را در دنیا فارس معرفی کنند ، ملت آن نیز این هویت را قبول خواهد کرد . ولی زهی خیال باطل .

هر تیمی ، هر کشوری در این دوره از مسابقات شعاری را برای خود انتخاب کرده بود ، شعاری نشات گرفته از باورها و فرهنگ آن کشور . مثلا چین از اژدها که در باورهای آنها مقدس است استفاده کرده بودند ، عراق لفظ قهرمان عرب را انتخاب کرده بود ، و ازبکستان از لفظ ( گوج بیرلیکده) یعنی قدرت در اتحاد است . در این میان تنها کشوری که شعاری نژادپرستانه داشت ایران بود ،  ایرانی که در ظاهر  به چند ملیتی بون خود افتخار می کند ، اما در باطن به فکر تک ملیتی کردن کشور است . فکر می کنم که این بازیهای کثیف سیاسی به راه انداخته شده در کشور ، در راستای سیاست ، فرهنگ ایرانی - اسلامی باشد که دیکتاتوری محض است . یعنی بیشتر شبیه شعارهای نژادپرستانه هیتلر است  تا شعائر آنتی نژادپرستی اسلام !

دست آخر خودمانی تر بگم ، دلم خنک شد امشب . یعنی دل میلیونها ایرانی غیر فارس . دل ترک و کرد و عرب و بلوچ که سالهای سال در زیر یوغ استعمار فارسی ، دست و پا می زنند .همان روزی که این لفظ اعلام شد ، می دانستم که این تیم عاقبتی نخواهد داشت . نخواستم زودتر بنویسم ، چون انگ و برچسب ، منافق و خائن ووو ، می خوردم . اما امروز با صراحت می گویم این شکست و شکستهای آتی اگر بدین منوال پیش برود  نتیجه سیاسی بازی امثال ا.م ، غ .ح ، ووووووو است .

فقط امیدوارم روزی برسد که ایران برای تمام ایرانیان باشد و اسم ایران بر روی آن و نمایندگان آن باشد نه اسم یه قوم خاص که 20 درصد جمعیت کشور هستند .

 

اضافه نوشت1 : نویسنده به خوبی می داند که در گذشته در اروپا به ایران پرسیان می گفتند اما عرض کردم گذشته ...نه الان

اضافه نوشت 2 : نویسنده منتظر انتقادات دوستن صاحب فکر و اندیشه است 

اضافه نوشت 3 : نویسنده منتظر به به و چه چه و اه اه و واه واه نیست .

 




کلمات کلیدی :